UtánpótlásSport Vívás: bronzérmes a junior női kardcsapat a rijádi korosztályos vb-n (részletek hamarosan...)
2024. április 20.
  • instagram
Divízió I/A-s U18-as jégkorong-vb, Frederikshavn (Dánia) Kadét és junior vívó-világbajnokság, Rijád (Szaúd-Arábia)
Keresés:

Sportágak

Labdarúgás

2015-03-21 14:51

Márkaháború Ødegaard kegyeiért

A világ két legjelentősebb sportszergyártója őrült harcot folytat Martin Ødegaard kegyeiért. Most úgy tetszik, a Nike lehet a befutó: a Real Madrid 16 éves norvég csodatinije a márkahűség, na meg minden bizonnyal a zsíros szerződés miatt dönthet a "pipások" mellett.

Nagy-Pál Tamás A Real Madrid nemrég igazolt szupertehetségére, a 16 éves norvég Martin Ødegaardra nem csak úgy tekintenek sokan, mint a következő évtized egyik legnagyobb játékosára. A sportszergyártó márkák a jövő nagy médiaikonját látják benne, és ezért már meg is indították érte háborújukat.
Martin Ödegaard
Martin Ödegaard
A középpályás a nagy várakozások ellenére már nem lehet a Bajnokok Ligája történetének legfiatalabb debütálója – Carlo Ancelotti vezetőedző nem nevezte a  Schalke elleni BL-nyolcadddöntő visszavágó mérkőzésére, így továbbra is a nigériai Celestine Babayaro (Anderlecht) a rekorder, aki 1994-ben 16 évesen és 87  naposan mutatkozott be a legrangosabb sorozatban – ráadásul nehezebb lesz odaérnie a felnőttcsapatba, mint az sokan elsőre gondolták volna. Ennek ellenére Carlo Ancelotti keretével készül, csak éppen a Castilla bajnokijain vesz részt. Viszont ott már felvette a ritmust, hétről hétre bizonyítja, hogy azért rossz vásárt nem csináltak vele a blancók. Közben folyamatosan alkalmazkodik a spanyol futball ritmusához és valószínűleg még így is szemtelenül fiatalon mutatkozhat be a madridi gárdában. Bár a médiában azért az elmúlt időszakban csökkent picit a szerepe – azért még mindig jóval többször szerepel, mint kortársai –, a nagy márkák a következő évtized potenciális ikonját látják Ødegaardban. Éppen ezért a két legnagyobb sportszergyártó, a Nike és az Adidas is nagyon szeretne már most kizárólagos szerződést kötni a tehetséggel, ami azt jelentené, hogy a hivatalos csapatöltözetet leszámítva csak az adott márka sportszereit hordhatja a nyilvánosság előtt (a Realnak egyébként az Adidas a mezszállítója). A goal.com információi szerint jelen pillanatban úgy tetszik, hogy az amerikai cég lehet a befutó: már nagyon közel állnak a megegyezéshez. A pipás márka „csapatába” eddig sem tartoztak kis nevek, hiszen Cristiano Ronaldót, Andrés Iniestát, Neymart, Wayne Rooney-t, Zlatan Ibrahimovicot vagy Eden Hazard-t is rendre az ő reklámjaikban láthatjuk felbukkanni a televízió képernyőjén. A Nike egyébként azért is van helyzeti előnyben, mert Ødegaard már Norvégiában is a ruháikat hordta, s az elmúlt két hónapban is leginkább abban tűnt fel. És hát tudjuk: a márkahűség sokat számíthat. Persze, nem minden, zsíros szerződés sem árt mellé.
Martin-Odegaard
Martin-Odegaard
Ő lehet az első tini futballista, akivel kizárólagos szponzori szerződést köt a világ egyik legnagyobb sportszergyártó cége. Ami biztosan nem lesz rossz befektetés.. Norvégiában már most minden gyerek Ødegaard szeretne lenni, ráadásul 2014-ben megválasztották az ország legjobb fiatal sportolójának. Csak hogy érzékeltessük a helyzet „súlyosságát”: megelőzte többek közt azt a Henrik Kristoffersent, aki 19 évesen bronzérmet nyert alpesi síben a felnőtt téli olimpián. Mindezt a havas sportok egyik őshazájában. Szóval, ha valaki olyan országban tud tarolni, ahol nem a futball a legnépszerűbb sportág, az világuralomra törhet. Ahogy azt sejti már hónapok óta az Adidas és a Nike is.