UtánpótlásSport
2024. március 19.
  • instagram
Keresés:

Sportágak

Egyéb sportágak

2016-12-08 08:57

Egy lépéssel közelebb

Laczkó Máté, a német KTM Junior-kupa idei győztese jövőre a gyorsasági motoros világbajnokság legkisebb géposztályához hasonlóan moto3-as versenygépeket használó német sorozatban, a Moto3 Észak-Európa-kupában, a Kiefer Racing színeiben áll rajthoz. Új csapata eredményei alapján a fiatal versenyző  a lehető legjobb helyre került.

Majer Dániel A 14 éves Laczkó Máté egy lépéssel közelebb került a gyorsasági motoros világbajnoksághoz. Jövőre ugyanis annak a legkisebb géposztályában is használt versenygéppel a Moto3-as Észak-Európa-kupában áll rajthoz a német Kiefer Racing színeiben.
A KTM nyergében Fotó: ADAC
A KTM nyergében Fotó: ADAC
A Kiefer Racing két világbajnokot adott már a sportágnak, legutóbb a 2015-ös szezonban a moto3-as kategóriában Danny Kent diadalmaskodott a színeiben. A csapat tehát remek hely lehet Máté számára, akinek nem titkolt célja, hogy Talmácsi Gábor után a következő magyar versenyző legyen a vb-n. „Már most jó a kapcsolatom az új csapatommal,. Először a KTM-kupa sachsenringi futamán kerültem velük kapcsolatba, később pedig a tulajdonos Stefan Kiefer is megkeresett, hogy náluk versenyezzek” – mondta Máté a Digi Sport Reggeli Start című műsorában. A fiatal tehetség a május végén rajtoló, öt versenyhétvégéből álló bajnokságban küzd majd a többiekkel egy négyütemű, 250 köbcentiméteres Honda motor nyergében. A versenygép mérete azért is lényeges, mert Máté már 14 évesen sem tartozik a madárcsontú motorosok közé, a súlya miatt pedig korántsem mindegy, hány lóerő áll a rendelkezésére. A világbajnokság egyik fő utánpótlás-sorozatának számító Red Bull Rookies Cup válogatóján többek között emiatt is hátrányban volt a többiekkel szemben, ott ugyanis a vb-n már jó ideje mellőzött kétütemű, 125 köbcentiméteres motorral kellett helyt állnia. Emiatt a hosszú távú cél nem is elsősorban a moto3. „Először a moto3-ban szeretnék bizonyítani, később viszont a hatszáz köbcentis motorok, azaz a moto2-es kategória tűnik a legideálisabbnak a számomra.” A lehetőség ehhez is adott, a német Stefan Bradl személyében ebben a kategóriában is volt már a Kiefer Racingnek világbajnoka. Arra a kérdésre, hogy melyik pályán mutatkozna be legszívesebben a vb-n, ha egyszer arra kerül a sor, Máté gondolkodás nélkül a motorversenyzés Mekkájának számító hollandiai Assen aszfaltcsíkját jelölte meg. Az utóbbi időben olyan pletykák is szárnyra kaptak, hogy apróbb változtatások után a Hungaroringre is szívesen ellátogatnának Rossiék. Ki tudja, pár éven belül talán már hazai pályán versenyző magyarnak is szurkolhatunk a világbajnokságon.