UtánpótlásSport
2024. április 19.
  • instagram
Divízió I/A-s U18-as jégkorong-vb, Frederikshavn (Dánia) Kadét és junior vívó-világbajnokság, Rijád (Szaúd-Arábia)
Keresés:

Sportágak

Egyéb sportágak

2017-10-22 16:52

A profik között

Befejezte első és – minden jel szerint utolsó – idényét az Audi TT-kupában a 16 esztendős Keszthelyi Vivien. A szezon végeztével megszűnő sorozat egyfajta köztes lépcsőfokként, tapasztalatszerző állomásként szerepelt a magyar lány karrierjében, s bár az évad meglehetősen felemásra sikeredett, Vivien pozitívan tekint a jövőbe.

Majer Dániel Keszthelyi Vivien több száz jelentkező közül választották ki, így vehetett részt az Audi TT-kupa utolsó idényében, ezzel ő lett a sorozat első, jelen állás szerint egyben utolsó magyar indulója. Az egyforma, az Audi által szervizelt versenygépeket felvonultató bajnokságban Vivien a mezőny legfiatalabb tagjaként először tapasztalhatta meg egy nemzetközi sorozat miliőjét, hiszen a körítés nem is lehetett volna profibb. A mezőny ugyanis más rangos sorozatok, legtöbbször a szakág csúcsának számító német túraautó-bajnokság (DTM) betétfutamaként csapott össze.

A 7-es rajtszámú Audival Forrás: Vivien Keszthelyi Fcebook
A 7-es rajtszámú Audival Forrás: Vivien Keszthelyi Fcebook
A magyar lány a szezon előtti teszten rögtön igazolta korához képest meglepő érettségét, és a negyedik helyen végzett, a németországi Hockenheimben rendezett szezonnyitó azonban némiképp előrevetítette: újoncként korántsem lesz diadalmenet a hét versenyhétvégéből, összesen tehát 14 futamból álló évad. „Rengeteg tapasztalatot szereztem a hat hónap alatt, és persze akadtak jobb meg rosszabb pillanataim, de ilyen az autósport. A teszten még a saját versenymérnökömmel vehettem részt, ez meg is látszott az időeredményemen, az első versenyhétvégére azonban már nem tartott velem, és különféle okokból kifolyólag a folytatásban is sokszor kellett versenymérnök nélkül boldogulnom. Egyebek mellett ez volt az oka annak, hogy számtalanszor rajtoltam a mezőny hátsó feléből, és a futamon kellett előre jönnöm, hiszen az autó beállításában is kizárólag magamra hagyatkozhattam.” Ennek megfelelően öt futamot kellett várnia, hogy egyáltalán befejezzen egy versenyt. Ráadásul a Nürburgringen átélt egy ijesztő balesetet is, amely után kórházba is szállították. A németországi Norisringen azonban megtört az átok, és az első célba éréssel egyben az első pontjait is begyűjtötte a nyolcadik helyezésnek köszönhetően. Ezzel ő lett a magyar autósport történetének legfiatalabb pontszerzője valamely nemzetközi sorozatban. Ezt a teljesítményt még kétszer sikerült megismételnie a hátralevő versenyeken. „Igyekeztem kihozni a lehetőségeimből a legtöbbet. Pozitívum, hogy többször pontszerző helyen végeztem, de előzetesen a legjobb öt közé kerülés volt a célom, az pedig nem jött össze. Ennek ellenére nem szomorkodom, elvégre a tapasztalatgyűjtés volt a legfontosabb, és az, hogy képet kapjak arról, mi vár rám a továbbiakban. Én mindössze három éve versenyzem, az Audi TT-kupában pedig szinte kivétel nélkül olyan pilótákkal kellett küzdenem, akik kicsi koruk óta űzik a szakmát, tehát jóval rutinosabbak nálam. A rutinhiány akkor mutatkozott meg igazán, amikor egy nálam lassabb versenyzőt is csak nagy nehézségek árán tudtam megelőzni, mert a tapasztalatának köszönhetően nagyon jól védekezett.” Saját elmondása szerint korábban – még Suzuki-kupásként – sokszor szúrta férfi versenyzőtársai szemét, hogy nőként gyorsabb volt náluk. Ezt persze csak a pályán éreztették, sokszor a kelleténél kicsit keményebben bánva vele egy-egy előzésnél. Az Audi-kupában már más volt a helyzet; amellett, hogy nem egyedüli hölgyként versenyzett, jóval befogadóbb közegre talált. „Olyanok voltunk, mint a nagy család. Nagyon megható pillanatokat éltem át az utolsó verseny után, amikor tulajdonképpen elbúcsúztunk egymástól a többiekkel – mondja Vivien, aki nem mellesleg bekerült a korábbi DTM-pilóta, Susie Wolff által indított, Dare to be different nevű, a jövőjüket az autósportban elképzelő nőket segítő mozgalomba. – Susie azt tanácsolta, hogy most, ilyen fiatalon kell megragadnom az esélyt, megmutatnom, mit tudok. Mert akkor bármeddig eljuthatok.” További korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.