UtánpótlásSport
2024. április 25.
  • instagram
Keresés:

Sportágak

Egyéb sportágak

2018-04-05 09:39

Négykarikás szemmel

Közel ötszáz lóerő, 300 km/h körüli végsebesség, hátsókerék meghajtás. Ezek a legfontosabb adatok Keszthelyi Vivien vadonatúj versenygépéről. A négykarikás logójáról ismert Audi Audi gyári támogatását élvező 17 éves lány idén új sorozatban fog vitézkedni, ahol nemcsak az autó lesz új, de maga a bajnokság is.

Kis Norbert - utanpotlassport.hu Az autósportban gyári pilótának lenni a legnagyobb kiváltság. Napjainkban Magyarországon ezt mindössze Michelisz Norbert mondhatja el magáról, aki ugyebár az idei évtől kezdve a Hyundai gyár támogatását élvezi a WTCR-ben (Túraautó Világkupán). Norbi mellett azonban van még egy honfitársunk, aki gyári kötelékben versenyezhet idén (is). Ő nem más, mint a 17 esztendős Keszthelyi Vivien. A debreceni születésű lány 2016 óta élvezi az Audi Sport gyári támogatását. E kapcsolat idén egy újabb mérföldkőhöz érkezett. A tavalyi, Audi TT Cup-ban eltöltött egy éve után egy szinttel feljebb lép Vivien, és abban az Audi R8 LMS Cup-ban versenyezhet, mely sorozatot idén hívták életre, olyan elképzeléssel, ami Viviennek is az egyik célja, hogy megfelelően felkészítse a pilótákat a túraautózás csúcsára, vagyis a DTM-re (Német Túraautó Bajnokságra). Az, hogy Vivien ennyi idősen itt tart, nem a véletlen műve.

Balról a második helyen Vivien, előtte pedig majd félezer lóerő
Balról a második helyen Vivien, előtte pedig majd félezer lóerő
„Ahogy képbe került az Audi, rögtön tudtam, hogy magántanuló leszek. Másképp nem lehetett volna megoldani a suliba járást, mivel rengeteget utazom, egyszerűen képtelenség lett volna ennyit utólag bepótolni. Minden nap az az első dolgom, hogy minimum két órát edzek. Az új autómban ugyanis nagyon nagy a G-erő hatás (nehézségi gyorsulás, ami a pilóta testére nehezedik nagy tempónál ‒ a szerk.), a kanyarban, a féktávokon valamint a kigyorsításnál is. Azért teszteltünk olyan sokat, hogy megnézzük, egyáltalán bírom-e ezeket az erőhatásokat, mert ha nem, nem lett volna értelme beülni egy GT autóba. De szerencsére minden jól ment" – mondta Keszthelyi Vivien az Utanpotlassport.hu-nak, a sajtótájékoztatója után adott interjújában. „Az Audi Akadémián először mindig egy mentális tréninggel kezdünk. Ilyenkor kibeszéljük a sérelmeinket, és csak ezt követően lehet továbblépni. Természetesen vannak műszaki felkészítések is, ami után kimegyünk a pályára gyakorolni. Elemezzük a köröket, aztán újra jön egy kis műszaki oktatás. Reggel héttől késő estig vagyunk a pályán, majd vacsora, és pihenés" – avatott be az akadémiai életbe a fiatal pilóta. Csak, hogy értsék a kedves olvasók: a GT autók az úgynevezett nagy túraautók, amelyek jóval nagyobb erőhatásokat produkálnak a kanyarokban, mint például a ralizásban használatos autó. Előfordulhat, hogy valaki egy raliautóban még bírja ezeket testére nehezedő erőhatásokat, de például egy ilyen nagy túraautóban (GT) már néhány kör után komoly fájdalmai vannak. Vivien pályafutása nem mondhatni, hogy átlagosan kezdődött. Tizenkét évesen egy kamionviadalon döntötte el, hogy ő is szeretne versenyezni. A szülei nem rajongtak az ötletért, de végül megengedték kislányuknak, hogy beüljön egy igazi versenyautó volánja mögé. Ez egy Suzuki volt, ami versenyzésre átalakítva, bizony, komoly élmény tud lenni. Mivel Vivien versenyről-versenyre jobbnál-jobb eredményeket ért el, felfigyelt rá az Audi Sport, a többit pedig már tudják... „Jóval nagyobb most az ugrás, mint volt a Suzuki és az Audi TT között 2016-ban, mivel az Audi R8-nál hátsókerék meghajtásról beszélünk. Itt még jobban meg kell bíznod az autódban. A TT-ben az volt a nehéz, hogy a hátsó gumikat kellett felmelegíteni, mivel az elől hajtott. Az R8 ugye hátul hajt, és az első tengelyek fordulnak, így a gumimelegítés nem olyan nehéz ennél az autónál." A beszélgetés során teljesen világossá vált, Vivien nem az az átlagos tinilány, aki vágyakozva néz utána egy-egy szuper sportautónak. Persze, imádja őket, de ami még ennél is fontosabb, ért is hozzájuk. „Nagyon érdekelnek a technikai részletek. Én nem úgy tekintek egy autóra, mint egy tárgyra, hanem olyan társnak tartom, aminek lelke van. Nyilván egy versenyautó "tudja," hogy azért robogsz vele úgy, ahogy, mert meg akarod nyerni a versenyt. A verseny után első dolgom, hogy letakarítom az autómat, és szépen rendbe teszem. Valahogy ezt meghálálja az autó. Voltak olyan versenyeim tavaly, hogy nem bíztam az autóban, és rögtön jött a baleset. Ahogy elkezdtem megbízni benne, jó eredményt értem el." Ami pedig az új sorozatot illeti. Hat versenyhétvégét rendeznek idén az Audi R8 LMS Cup-ban, versenyhétvégénként két-két időmérő edzéssel és versennyel, valamint természetesen szabadedzésekkel. A megméretések zöme Németországban lesz, de június másodikán és harmadikán, a DTM betétfutamaként például a Hungaroringen versenyeznek Vivienék. A mezőnyt ‒ a tervek szerint ‒ húsz fő alkotja majd, viszont Vivien egyedüli női versenyzőként állhat fel a piros lámpák mögé. Könnyű dolga biztosan nem lesz: új autó, új sorozat, profi pilóták ellen. Ez vár rá, 17 évesen. Biztos, hogy olyan nagy kiváltság gyári pilótának lenni? További korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.