UtánpótlásSport
2024. március 29.
  • instagram
Keresés:

Sportágak

Egyéb sportágak

2018-04-12 13:10

Fény az éjszakában

Dobogón zárta a katari nemzetközi Superstock 600-as bajnokság utolsó futamát a H-Moto Team 16 éves pilótája, Kovács Bálint, aki az idén a magyar és a német bajnokságban is rajthoz áll egy 1000 köbcentis Suzuki motorral.

K. N. utanpotlassport.hu Bálint 2017-ben már bemutatkozott a német bajnokságban, a Suzuki-kupa keretein belül. Két versenyhétvégén állhatott rajthoz, de már ekkor látszott, remekül érzi magát a sorozatban, a harmadik futamán éppen csak hogy lemaradt a dobogóról. A szezon végén Bálint, és a csapata úgy döntöttek, szintet váltanak, aminek szerves része volt a katari bajnokság. „Árban és színvonalban is ez a sorozat tűnt a legmegfelelőbbnek a téli felkészülésemhez. Több, korábban élbajnokságokat megjárt versenyző is tagja volt a körülbelül húsz fős mezőnynek, mint például az egykori superbike-világbajnoki résztvevő, Saeed Al Sualiti, vagy a Moto2 egykori tagja, Mashel Al Naimi. Európai versenyző rajtam kívül két francia fiú volt, de közülük csak egy versenyezte végig a szezont” ‒ adott tájékoztatást Bálint.

Minden rendben, jelzi Kovács Bálint kézmozdulata, a H-Moto Team fiatalja sikeres felkészülésen van túl Fotó: H-Moto Team
Minden rendben, jelzi Kovács Bálint kézmozdulata, a H-Moto Team fiatalja sikeres felkészülésen van túl Fotó: H-Moto Team
A H-Moto Team 16 éves pilótája a katari sorozat idején kétszer is felállhatott a dobogóra. Először február közepén, majd a szezonzáró futamon végzett az első háromban, a bajnokság végén pedig az összesítés hatodik helyén zárt. Katarban egy 600 köbcentis, Kawasaki motorral vágott neki a versenyeknek, a magyar bajnokságban, illetve a német Suzuki GSX-R Kupában viszont egy 1000 köbcentis, 200 kilogramm súlyú, 200 lóerős vas lesz alatta. Összehasonlításképpen, Talmácsi Gábor 2007-es, 125 köbcentis világbajnokságot nyert motorja 72 kilogrammos, és 60 lóerős volt. Nem akármilyen motorral áll tehát rajthoz Bálint. „Hat fordulót rendeznek a magyar, és a német bajnokságban is, utóbbi keretén belül pedig Hollandiában, és Belgiumban is versenyzünk majd, valamint ellátogatunk a legendás Hockenheimring aszfaltcsíkjára is. A mezőnyben a tizenévesektől a rutinos rókákig mindenki megtalálható lesz. Számomra a német bajnokság egy jó ugródeszka a karrieremben, ahol igyekszem a lehető legtöbbet tanulni.” Bálintot a korábbi gyorsasági motorversenyző, Rizmayer Gábor felügyeli a hétvégéken, aki számos Európa-, illetve világbajnoki futamon vett részt korábban. Rizmayer tavaly év elején lett a H-Moto Team sportigazgatója, a gárda pedig igyekszik mindent megtenni azért, hogy az ország legeredményesebb gyorsaságimotoros csapata legyen. „Nem vágtunk neki nagy reményekkel a katari bajnokságnak, hiszen a célunk az volt, hogy Bálint minél többet tudjon versenykörülmények között motorozni a télen. Az árak miatt voltak technikai különbségek a motorok között, nekünk pedig nem az volt a célunk, hogy az első helyért versenyezzünk, hanem, hogy tapasztalatot gyűjtsünk. A nagy melegben hátrányban voltunk, ám ‒ ahogy a szezonzárón is látható volt ‒ mikor valamelyest csökkent a hőmérséklet (a nagy meleg miatt rendezték naplemente után a második futamot), mérséklődött a motorok közti differencia. Ráadásul mi havonta ingáztunk Katar és Magyarország között, addig a helyi versenyzők folyamatosan gyakoroltak, így már csukott szemmel is körbementek volna a pályán, szóval ezért is nagyon nehéz Bálint eredményét hozzájuk hasonlítani. Azt gondolom, a körülményeket figyelembe véve az elvárásokon felül teljesített Bálint” ‒ értékelt a H-Moto Team sportigazgatója, Rizmayer Gábor. További korosztályos hírek MOTORSPORTBAN a sportági aloldalunkon.