UtánpótlásSport
2024. március 28.
  • instagram
Keresés:

Sportágak

Egyéb sportágak

2018-09-11 17:06

Stabilitással a csúcsra

Keszthelyi Vivien megnyerte a juniorkategóriát az idén első alkalommal kiírt Audi R8 LMS-kupában, ráadásul összesítésben második lett. Futamot nem nyert, de a harmadik legtöbb dobogós helyet gyűjtötte a teljes szezont futó pilóták közül. A stabilitás mellett az erős idénykezdés segítette sporttörténelmi sikerhez: ő lett a valaha volt legfiatalabb női pilóta, aki GT-sorozatban érmet nyert összetettben.

Keszthelyi Vivien, az autó és a trófeák. Forrás: Team VRS
Keszthelyi Vivien, az autó és a trófeák. Forrás: Team VRS
K. T. I. - utanpotlassport.hu „Egészen elképesztő érzés! Ez karrierem eddigi csúcspontja. Hálás vagyok mindenkinek, aki segített ezt lehetővé tenni, mert a támogatásuk nélkül nem sikerült volna – nyilatkozta Keszthelyi Vivien az utolsó, nürburgringi futam után, immáron az autója tetején pihentetve a szezon közben gyűjtött trófeákat. – Szüleim, továbbá az Audi Sport Racing Academy, a barátaim, a szurkolók és a szponzorok mind hozzájárultak ehhez a sikerhez. Ezt a trófeát azoknak ajánlom, akik hittek bennem és támogattak” – hálálkodott tovább a 17 esztendős pilóta. Pedig az utolsó hétvége nem alakult egyszerűen, az első versenyen egy túl merész manőverért megbüntették, ráadásul kissé össze is törte az autóját, így 11. lett, majd a második futamon őt pörgették ki, miközben a második helyen haladt, végül negyedikként ért célba. PONTOSAN, PRECÍZEN
Az utolsó hétvégét megelőző pontatlan állás... Forrás: AudiR8cup.com
Az utolsó hétvégét megelőző pontatlan állás... Forrás: AudiR8cup.com
Mindez pedig elég volt ahhoz, hogy megőrizze vezető helyét a juniorok között – igaz, ez elsőre nem volt egyértelmű. Az Audi R8 LMS-kupa európai kiadása az első idénynél jár, és óhatatlanul jelentkezett néhány gyermekbetegség. Például, hogy a sorozat hivatalos honlapjának szerkesztői sem feltétlenül tudták, mikor, miért hány pont jár. Így eshetett meg, hogy az utolsó futam beharangozójának szánt Facebook-posztjaikban Keszthelyi Vivient összetettben negyedikként rangsorolták, a juniorok között pedig másodikként a lengyel Bartosz Paziewski mögött, aki az összetett bajnok Kris Heidorn távollétében megnyerte az utolsó futamot. Szerencsére végül a Német Autósport-szövetség által hivatalosan kiadott végeredmény volt a mérvadó, abban pedig nem két pont hátránnyal, hanem nyolc pont előnnyel állt az utolsó forduló előtt a magyar versenyző – ebből ugyan három leolvadt, de így is maradt öt. A híresen precíz németek is tudnak hibázni... STABILITÁS = SIKER
Keszthelyi Vivien (balra) élete legjobb GT-autós eredményét érte el a Hungaroringen, ahol 2. lett Forrás: Team VRS
Keszthelyi Vivien (balra) élete legjobb GT-autós eredményét érte el a Hungaroringen, ahol 2. lett Forrás: Team VRS
Ha az egész szezont tekintjük, bár voltak kiugró eredményei, Keszthelyi Vivien számára leginkább a stabilitás jelentette a siker kulcsát. Rögvest dupla dobogóval kezdett, és ezt követően is rendre az első hatban tudta befejezni a futamokat. A teljes szezont futó pilóták közül a magyar versenyző állt a legtöbbször dobogón úgy, hogy nem tudott nyerni. Ezzel együtt is átlagban 10,1 pontot szerzett versenyenként. A sorozat pontrendszere is igyekszik díjazni a stabilitást: a győztes 15 pontot kap, ettől lefelé pedig egyesével csökken a szám. Vagyis azzal, hogy az ember egy-egy kaotikus versenyből jól jön ki, és akár futamot is nyer, még összesítésben nem kerülhet az élbolyba, ha egyébként a mezőny második felében kullog. Mivel volt, hogy az indulók száma nem érte el a 15-öt, akár az utolsó helyért is lehetett pontot szerezni, csak annyi volt a fontos, célba érjen a versenyző. Keszthelyi ebben is remekelt: rajta kívül csak három pilóta mondhatja el magáról, hogy minden futamot be tudott fejezni: a 4. Robin Rogalski, az 5. Mike Hesse és a 7. Guido Henrich. Bár a szezon második felében valamelyest gyengébben szerepelt – az első hat futamon a maximális 87,5-ből 69 pontot szerzett (kb. 79 százalék; Mogyoródon a második futamon meg kellett szakítani és így felezték a pontszámokat) addig a második haton 60/95 (kb. 63 százalék) volt a mutatója. Ez azonban egyértelműen az ismeretlen pályáknak tudható be: mind a negyedik fordulónak otthont adó Brands Hatchben, mind az ötödik körös Misanóban első alkalommal állt rajthoz. Utóbbi hétvégén ráadásul éjszakai, villanyfényes futamot is futottak. SPORTTÖRTÉNELEM
Keszthelyi Vivien első versenye Misanóban jól sikerült. Forrás: Facebook
Keszthelyi Vivien első versenye Misanóban jól sikerült. Forrás: Facebook
A Keszthelyi Vivien az abszolút összetett tabellán elfoglalt 2. helyével minden idők legfiatalabb női versenyzője a nemzetközi GT4-es bajnokságok történetében, aki dobogós helyen zárta a szezont – olvasható a Team VRS közleményében. „Nagyon sokat jelentett számomra ez az idény, a dobogós helyezésekkel, a jó pillanatokkal, amiből azért jutott néhány. Új sorozat, új autó és rengeteg tapasztalat. Az autósport már csak olyan, hogy vannak jobb és rosszabb periódusok – az utolsó versenyhétvége inkább az utóbbi volt, de ebből is lehet tanulni. Nem tudom, mit hoz a jövő, de remélem, folytathatom a GT-sorozatok valamelyikében” – nyilatkozta Keszthelyi Vivien az (egyszer az idényben, így a végén írjuk ki teljes egészében:) Audi Sport Seyffrath R8 LMS Cup hivatalos Facebook-oldalán. További korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.