UtánpótlásSport

Kerékpársportok

2012-05-22 10:46

Varró-ezüst Újvidéken

A KSI-Schwinn Csepel képviselte hazánkat Újvidéken a 13. Fair Cities Trophy elnevezésű ifjúsági versenyen. Varró Bálint a 2., Ágoston Imre a 18. helyen ért célba az 1.1 kategóriájú nemzetközi viadalon.

eFBé Hat országból érkeztek ifjúsági kerékpárosok Újvidékre, ahol 13. alkalommal rendezték meg a Fair Cities Trophy elnevezésű országúti kerékpárversenyt. Bolgár, bosnyák, horvát, magyar és szerb versenyzők mellett egy amerikai is tekert a mezőnyben: Chris Canning, a KSI kerékpárosa.
A versenytáv 120 kilométer volt, viszonylag sík terepen, mindössze egy emelkedő nehezítette a bringások dolgát. No meg persze az erős szél, illetve az országútinak éppen nem nevezhető néhány kilométeres előre be nem tervezett „akadálypálya”: útépítési munkák miatt murván, zúzott köveken tekertek át a fiúk. A szakasz meg is tizedelte a mezőnyt, többen kaptak defektet. Harminckilencből huszonnégyen maradtak nyeregben, köztük Varró Bálint és Ágoston Imre, a két KSI-s ifi. Az utolsó 20 km-en Varró Bálint megőrizte helyét az élbolyban és a futamot a 2. helyen fejezte be. Ágoston Imre szintén célba ért, ő tizennyolcadikként. Mellettük Chris Canning és Mihály Dénes képviselte a KSI-t. A viadalt Varró Bálint így értékelte honlapunknak: „Enyhén felhős, szép napos időben vágtunk neki a 123km-es távnak. Sík volt a terep, az erős szél és a néhol hiányos útburkolat viszont nem könnyítette meg a versenyzést. Az éles rajt pillanatától kezdve rengeteget akcióztam, többször voltam elmenésben. Balszerencsék után most mellém állt Fortuna. A táv harmadánál jártunk, amikor „eltűnt az út”, mert felújították. A murvás, köves szakaszon darabokra szakadt a mezőny. Sikerült elől maradnom és defektmentesen megúsznom a „bulit”.
Ha jól számolom, négyszer voltam elmenésben. Kicsit egyedül voltam a vége felé, ahol két szerb, Boriszavljevics és Szimonovics meglépett tőlünk. Tíz kilométer volt még hátra, amikor támadtam és elkezdtem őket üldözni. „Full gázon” mentem, így Szimonovicsot utolértem az utolsó kilométeren, így a második helyen futottam be. Nagyon örülök az eredménynek. Gyerekként ugyan rengeteg versenyt nyertem, de most, ifiként tanulom meg igazán értékelni a jó helyezéseket.” Ágoston Imre a 18. helyen ért célba és elégedett volt a teljesítményével. „Már reggel láttuk, amikor kinéztünk az ablakon, hogy szélben fogunk versenyezni. A hotel előtt volt a rajt, délután háromkor. Tizenegy kilométer volt a lassú rajt, ez Újvidék  belvárosában volt. Már a lassú rajtnál mind a négy KSI-s az első sorban volt: hazainak tűnt a verseny. Az éles rajt Novi Sad külvárosából történt. Többször is próbálkoztunk elmenéssel, kisebb-nagyobb szerencsével.  Hatvan kilométernél volt egy kisebb emelkedő volt, de nem okozott nehézséget. Ezt követte az útfelújításos szakasz, ahol rengetegen „defekteltek”, például Bálint is. Később egy kisebb csoport felért ránk. Az utolsó húsz kilométeren kezdett mindenki akciózni, így kisebb csoportokra szakadt a megmaradt mezőny. Bálintnak sikerült a hajrában megszerezni a második helyet, én kb. öt perc hátrányban a tizennyolcadikon tekertem be. Elégedett vagyok magammal, amit lehetett, azt kihoztam magamból. A vasárnapi szakasz elmaradt, de két hét múlva megrendezik, így az lesz a következő megméretés…” A verseny végeredménye ITT. A KSI fiataljai a következő hétvégéken sem pihennek: a 38. Gemenc Nagydíj, a 42. Little Race of Peace Csehországban, majd a gyömrői Neuzer Kupa vár (kiírástól függően) az ifikre és a serdülőkre. Hamarosan a pályán is kezdődik a sűrű idény, hazai terepen közeledik a Vasló kupa: június 16-án teker az utánpótlás a Millenárison.