UtánpótlásSport

Birkózás

2024-02-21 16:39

Iránban jártak a KIMBA fiataljai

A Kozma István Magyar Birkózó Akadémia öt szabadfogású növendéke egy héten át Iránban, Horramábádban és Teheránban edzőtáborozott. Kísérőjük, Sükösd Attila beszélt az ázsiai túrán történtekről.

A KIMBA csapata február 10-én érkezett meg Iránba, s másnap már utazott is tovább Horramábádba, amely az ország nyugati részén található, 373 ezer lélekszámú város, és összesen hét birkózóklub működik benne. Hotelben szállásolták el a fiúkat, fenn a hegyen.

„Az egyik helyi klub edzője segített mindenben – kezdi Sükösd Attila a kozmaakademia.hu-nak. – Az étkezés fantasztikus volt, de teljesen más, mint nálunk. Reggelire mézet, tojást és magvakat ettünk, ebédre és vacsorára húst, valamint rizst.”

A csapat vezetője elmondta, kiváló körülmények között dolgozhattak, Horramábádban összesen hat edzésen és az U20-as iráni válogatóversenyen vettek részt.

Mindenki nagyon kedves volt, és rendszeresen fotózkodni szerettek volna velünk.

Az edzéseken mintegy száz sportoló vett részt, bőven akadt edzőpartner. A kétnapos verseny szerdán és csütörtökön zajlott, Mizsei Zoltán rendkívül közel állt az éremszerzéshez, nagyon értékes ötödik helyet szerzett. De a többiek is remekül birkóztak, fel kellett venniük a ritmust, s ebben nagyon kitettek magukért. Többen vezettek az ellenfelükkel szemben, és majdnem mindegyikük legyőzője elment legalább az elődöntőig. Ezért is volt jó ez a megméretés, láthatták, hol tartanak a kiváló iráni sportolókhoz képest. Azt biztosan mondhatom, hogy a mi srácainkból jó birkózókat lehet faragni.”

De miben különböznek az irániak a mi növendékeinkhez képest?

„Alapvetően egyszerűen birkóznak, de hatalmas intenzitással küzdenek, megállás nélkül hajtanak, az utolsó másodpercig képesek ugyanazon a sebességen mozogni. Ugyanakkor reménykeltő volt, hogy nem tudtak csak úgy berobbanni nekünk lábra, remekül védekeztünk. Az egész verseny során parázs meccsek zajlottak, már az első fordulóban is.

Csak ámultam és bámultam – bőven volt mit nézni. Arról nem is beszélve, hogy az egész csarnok csordultig tele volt nézőkkel.

A gyerekeket és engem is feltöltött.”

Pénteken ismét Teherán felé vették az irányt, és volt szerencséjük szombaton két edzésen is együtt dolgozni az olimpiai, világ- és Ázsia-bajnokokkal teletűzdelt iráni felnőttválogatottal.

Irtózatosan jók! Délelőtt technikáztunk, ami igazából félig küzdelem volt. Rendkívül pozitív, hogy tudtunk pontokat csinálni.

A srácok bementek lábra, és nagyon ügyesen birkóztak. Már ez a pár nap meglátszott a teljesítményükön, belejöttek, jól mozogtak. Rendkívül hasznos lenne, ha még többet tudnánk menni, én magam is nehezen hiszem el, mennyire fontos inger érte őket” – zárta szavait Sükösd Attila.

(Kiemelt kép forrása: KIMBA)