UtánpótlásSport
2024. április 26.
  • instagram
Keresés:

Sportágak

Egyéb sportágak

2018-05-01 08:53

Nagy-bravúr a Hungaroringen

A 20 éves Nagy Dániel szabadkártyás versenyzőként indult, végül mégis felállhatott a dobogó második fokára a Túraautó-világkupa hungaroringi második versenyén! Nem csorbítja érdemeit az sem, hogy a sorozat egyik legjobb technikájával, a Hyundai I30-assal vett részt csapata, a M1RA színeiben, akikkel a hétvégén rajtoló TCR Europe-ban is rajthoz áll. Tassi Attila (18) számára felejthetően alakult a hétvége, bár egy világkupa-futamon való részvételt aligha lehet ilyen könnyedén elfeledni.

K. N. utanpotlassport.huÖt magyar pilóta, köztük a 20 esztendős Nagy Dániel és a 18 éves Tassi Attila részvételével rendezték meg a Hungaroringen a WTCR (Túraautó-világkupa) idei második versenyhétvégéjét. Mindkét magyar fiatal szabadkártyás pilótaként állhatott rajthoz hazai nagydíján, ugyanis a sorozat szabályalkotói a 26 fős fix mezőny mellett minden nagydíjon lehetőséget adnak két szabadkártyás pilótának (általában a rendező ország  versenyzői kapják) a részvételre. Ebben volt partner a bajnokság egyik állandó magyar pilótája, Michelisz Norbert csapata, a M1RA Racing, amely lehetőséget kínált Nagy Dánielnek, hogy részt vegyen a világkupa-futamon a sorozat egyik legjobb technikájával, a Hyundai I30-assal. Tassi Attila viszont egy hongkongi csapat tagjaként egy Honda Civicet kormányzott a hétvégén, amellyel majd Dánielhez hasonlóan a május 5-én kezdődő TCR Europe sorozatban áll rajthoz. Ami pedig az eredményeket illeti, Nagy minden várakozást felülmúlt. Nem elég, hogy mindhárom versenyen pontszerző helyen ért célba, a hétvége második megmérettetését a győztes Robert Huff mögött a második helyen zárta!

Nagy Dániel a második helyért járó trófeával
Nagy Dániel a második helyért járó trófeával
„Még soha életemben nem voltam ennyire boldog, és talán sosem fáradtam el annyira, mint a vasárnapi első versenyt követően. Nagyon hálás vagyok a csapatomnak, a Mirának és Michelisz Norbinak, hiszen az ő segítsége is benne van ebben az eredményben. A verseny egészen szürreálisan alakult; a rajt volt a kulcs. Magabiztosan álltam fel a rajtrácsra, úgy érzetem le tudom rajtolni az első helyről induló Huffot” − mondta Nagy a futamot követően. Jobban sikerült Dániel rajtja, mint a 2012-es világbajnok Huffé, ám az első kanyarban mégis a brit pilóta fordult elsőként. A folytatásban aztán Nagy végig ott haladt a Volkswagen nyomában, de komoly előzési kísérletet végül nem mutatott be a magyar pilóta. Úgy gondolta, a második hely is futamgyőzelemmel ér fel a számára. A M1Ra Racing autója ráadásul 20 kilogrammal nehezebb volt, mint a mögötte haladó négyszeres világbajnok Yvan Müller Hyundaia, Dánielnek így is sikerült megőriznie a 2. pozíciót. „Sosem voltak olyan érzelmes perceim, mint az utolsó körökben. Iszonyatosan nehéz volt végigmenni, de éreztem azt a plusz motivációt, amit a hazai pálya előnye adott ‒ a nagyszerű közönség és a családom. Másfél éve nem voltam a dobogó közelében, már majdnem elfelejtettem, milyen érzés is ez. A Suzuki-kupás időszakban sokszor állhattam a pódium legfelső fokán, ám az teljesen más volt. El is érzékenyültem, levegőért kapkodtam, de rettentően jó érzés volt.” Dániel összesen 36 pontot gyűjtött a hétvége során, s ezzel szabadkártyás pilótaként az összetett pontversenyben egyelőre ott van  legjobb tíz között. A 18 éves Tassi Attila számára nem zárult ilyen fényesen a hungaroringi forduló. A Honda fejlesztőpilótájának kinevezett Tassi a hétvégén több büntetést is kapott, így végül az összes időeredményét törölték, és csak az utolsó előtti helyről várhatta a vasárnapi két futamot.
Tassi indulásra kész
Tassi indulásra kész
„Hálás vagyok, hogy egyáltalán részt vehettem ezen a hétvégén. Habár nem a tervek szerint alakultak a dolgok, legalább sokat tanultam az itt történtekből. Május első hétvégéjén már kezdődik a TCR Europe szezonja, így jó volt élesben kipróbálni az új kocsimat” ‒ mondta az ifjú pilóta. Tassi legjobb eredménye  a még  legelső, szombati futamon elért 15. hely volt. Ám a továbbiakban  bizakodásra adhat okot a magyar pilóta számára autójának tempója. A szombati versenyen egyébként kettős Honda siker született, Yann Ehrlacher mögött csapattársa, Esteban Guerrieri végzett. Attila azt is elmondta, hogy a sebességgel neki sem volt gondja, rajthelyéhez képest sok pozíciót tudott javítani. Ha kapna még egy lehetőséget a WTCR-ben, egész biztos benne, hogy előrébb végezne. Tassi szavait alátámasztja, hogy tavaly a TCR International Seriesben mindkét magyar versenyt megnyerte, a sorozat összetett érékelésében pedig a második helyen zárt. A két ifjú pilótának nem sok ideje marad megemészteni a Hungaroringen történteket, kedden mindketten részt vesznek a Budapest belvárosában a Nagy Futamon, majd irány a franciaországi Paul Ricard versenypálya, ahol május 5-én kezdődik a TCR Európa-kupa. További korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.