Forma–4: meglett a pole pozíció Molnár Martinnak, viszont a futamokon nem jött ki a lépés Silverstone-ban
Kiválóan indult Molnár Martin (16) silverstone-i versenyhétvégéje, ugyanis megszerezte idei harmadik pole-pozícióját a brit Forma–4-ben, a futamok azonban nem úgy alakultak, ahogyan azt a magyar versenyző remélte – ebben többek között korábbi büntetés, elképesztő balszerencse és elrontott rajt játszott szerepet.
Miután a csütörtöki tesztnapon és a pénteki edzésnapon tartott négy gyakorlásból hármat az első helyen zárt, Molnár Martin magabiztosan készülhetett a brit Forma–4-es bajnokság idei utolsó előtti állomásának időmérő edzésére Silverstone-ban. A Virtuosi Racing 16 esztendős versenyzője – aki az összetett pontversenyben második helyen állt a hétvége előtt – aztán
ami jó alapot nyújtott ahhoz, hogy megpróbálja begyűjteni idei harmadik futamgyőzelmét – írja beszámolójában a magyar fiatalt képviselő Motorsport Talent Management (MOTAM).
Az első futam rajtsorrendjéről döntő összevetésben harmadik lett, ám az előző fordulóból magával hozott öthelyes rajtbüntetés miatt itt csak a nyolcadik pozícióból kezdhetett, végül pedig kilencedikként intették le. A már vasárnap rendezett második futamon aztán esélye nyílt pontokat hozni az összetettben továbbra is vezető, ír Fionn McLaughlinon, mivel a Hitech pilótája ütközés miatt feladta a küzdelmet, ám amikor a 12. helyről rajtolva már a hetediket támadta, Molnárt a Luffield kanyarban viszont olyan balszerencse érte, amit nagyon ritkán látni. Az egyik mellette csatázó riválisának autójáról ugyanis leszakadt az első szárny, majd az úgy repült be a Virtuosi-autó kerekei alá, hogy Maolnár hiába fordította a kormányt, az autója nem kanyarodott és egyenesen kiment a bukótérbe. Miután a teljes mezőny elment mellette, a magyar versenyző nagy nehezen visszaküzdötte magát a pályára, majd első szárnycsere után visszatért, és
és a 23. helyen ért célba.

A hétvégét záró harmadik futamon ezután az első helyért szállt csatába, de a győzelmi reményei rögtön a rajtnál elszálltak, mivel nem startolt jól, és az első kanyar előtt McLaughlin és James Piszcyk is megelőzte. Ezzel azonban nem volt vége a pozícióvesztések sorának, a Luffield kanyarban ugyanis megpróbálta Tommy Harfield mellett tartani az autót a külső íven, de a későbbi győztes nem volt előzékeny és a bukótérbe terelte Martint, aminek köszönhetően Ary Bansal is elment mellette.
Molnár versenye ezután a Bansallal zajló csatározásról szólt, ami nagy izgalmakat hozott: a futam elején a két versenyző egy alkalommal közel másfél körön át haladt egymás mellett, majd egy biztonsági autós fázis után a magyar fiú pazar előzést mutatott be riválisa ellen a Copse külső ívén, ám Bansal egy körrel később ugyanott visszaelőzte őt, az ezt követő újabb SC-fázis után pedig már megtartotta a negyedik helyet,
A Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője ezzel visszacsúszott a harmadik pozícióba az összetettben, de pontazonossággal áll a második James Piszcykkel, így a szezon utolsó fordulójára ennél nyíltabb nem is lehetne a csata, miközben a listavezető McLaughlin 61,5 egységgel növelte az előnyét.
– kezdte értékelését a magyar pilóta. – Az első futam viszonylag eseménytelenül alakult, a nyolcadik helyről rajtolva pedig nem reménykedhettem kiemelkedő eredményben. A második futam nem alakult rosszul addig, amíg el nem talált a leszakadó első szárny, és akkor is pont úgy torlódtak fel az előttem levők, hogy azt valószínűleg ki tudtam volna használni. Utána már csak az volt a feladatom, hogy megfussam a leggyorsabb kört az extra pontért, ami sikerült is A harmadik futamon aztán már az első pillanattól fogva nem úgy alakultak a dolgok, ahogyan terveztem. Nem sikerült jól a rajtom, kipörögtek a kerekeim és visszaestem. Azt majd ki kell elemeznünk, hogy a gáz volt sok, vagy a kuplungot engedtem fel túl gyorsan, de ez a végeredményen nyilván nem változtat. Ezután végig a negyedik helyért csatáztunk, egy alkalommal több mint egy körön át fej fej mellett haladva, amit élveztem, de nyilván abban bíztam, hogy ennél előrébb leszek.
(Kiemelt kép forrása: MOTAM)