UtánpótlásSport
2025. szeptember 22.
  • instagram
Keresés:

Sportágak

Egyéb sportágak

2025-09-22 13:44

Forma–4: meglett a pole pozíció Molnár Martinnak, viszont a futamokon nem jött ki a lépés Silverstone-ban

Kiválóan indult Molnár Martin (16) silverstone-i versenyhétvégéje, ugyanis megszerezte idei harmadik pole-pozícióját a brit Forma–4-ben, a futamok azonban nem úgy alakultak, ahogyan azt a magyar versenyző remélte – ebben többek között korábbi büntetés, elképesztő balszerencse és elrontott rajt játszott szerepet.

Miután a csütörtöki tesztnapon és a pénteki edzésnapon tartott négy gyakorlásból hármat az első helyen zárt, Molnár Martin magabiztosan készülhetett a brit Forma–4-es bajnokság idei utolsó előtti állomásának időmérő edzésére Silverstone-ban. A Virtuosi Racing 16 esztendős versenyzője – aki az összetett pontversenyben második helyen állt a hétvége előtt – aztán

meg is szerezte a pole pozíciót a harmadik futamra,

ami jó alapot nyújtott ahhoz, hogy megpróbálja begyűjteni idei harmadik futamgyőzelmét – írja beszámolójában a magyar fiatalt képviselő Motorsport Talent Management (MOTAM).

Az első futam rajtsorrendjéről döntő összevetésben harmadik lett, ám az előző fordulóból magával hozott öthelyes rajtbüntetés miatt itt csak a nyolcadik pozícióból kezdhetett, végül pedig kilencedikként intették le. A már vasárnap rendezett második futamon aztán esélye nyílt pontokat hozni az összetettben továbbra is vezető, ír Fionn McLaughlinon, mivel a Hitech pilótája ütközés miatt feladta a küzdelmet, ám amikor a 12. helyről rajtolva már a hetediket támadta, Molnárt a Luffield kanyarban viszont olyan balszerencse érte, amit nagyon ritkán látni. Az egyik mellette csatázó riválisának autójáról ugyanis leszakadt az első szárny, majd az úgy repült be a Virtuosi-autó kerekei alá, hogy Maolnár hiába fordította a kormányt, az autója nem kanyarodott és egyenesen kiment a bukótérbe. Miután a teljes mezőny elment mellette, a magyar versenyző nagy nehezen visszaküzdötte magát a pályára, majd első szárnycsere után visszatért, és

becsületből megfutotta a leggyorsabb kört, begyűjtve az azért járó egy pontot,

és a 23. helyen ért célba.

Forrás: MOTAM

A hétvégét záró harmadik futamon ezután az első helyért szállt csatába, de a győzelmi reményei rögtön a rajtnál elszálltak, mivel nem startolt jól, és az első kanyar előtt McLaughlin és James Piszcyk is megelőzte. Ezzel azonban nem volt vége a pozícióvesztések sorának, a Luffield kanyarban ugyanis megpróbálta Tommy Harfield mellett tartani az autót a külső íven, de a későbbi győztes nem volt előzékeny és a bukótérbe terelte Martint, aminek köszönhetően Ary Bansal is elment mellette.

Molnár versenye ezután a Bansallal zajló csatározásról szólt, ami nagy izgalmakat hozott: a futam elején a két versenyző egy alkalommal közel másfél körön át haladt egymás mellett, majd egy biztonsági autós fázis után a magyar fiú pazar előzést mutatott be riválisa ellen a Copse külső ívén, ám Bansal egy körrel később ugyanott visszaelőzte őt, az ezt követő újabb SC-fázis után pedig már megtartotta a negyedik helyet, 

Molnár Martin így ötödikként zárt.

A Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője ezzel visszacsúszott a harmadik pozícióba az összetettben, de pontazonossággal áll a második James Piszcykkel, így a szezon utolsó fordulójára ennél nyíltabb nem is lehetne a csata, miközben a listavezető McLaughlin 61,5 egységgel növelte az előnyét.

Az egyetlen pozitívuma ennek a hétvégének a pole pozíció, illetve az, hogy a teszttel együtt mind a négy napon át megvolt a tempónk

 – kezdte értékelését a magyar pilóta. – Az első futam viszonylag eseménytelenül alakult, a nyolcadik helyről rajtolva pedig nem reménykedhettem kiemelkedő eredményben. A második futam nem alakult rosszul addig, amíg el nem talált a leszakadó első szárny, és akkor is pont úgy torlódtak fel az előttem levők, hogy azt valószínűleg ki tudtam volna használni. Utána már csak az volt a feladatom, hogy megfussam a leggyorsabb kört az extra pontért, ami sikerült is A harmadik futamon aztán már az első pillanattól fogva nem úgy alakultak a dolgok, ahogyan terveztem. Nem sikerült jól a rajtom, kipörögtek a kerekeim és visszaestem. Azt majd ki kell elemeznünk, hogy a gáz volt sok, vagy a kuplungot engedtem fel túl gyorsan, de ez a végeredményen nyilván nem változtat. Ezután végig a negyedik helyért csatáztunk, egy alkalommal több mint egy körön át fej fej mellett haladva, amit élveztem, de nyilván abban bíztam, hogy ennél előrébb leszek.

Most ismét vennünk kell egy nagy levegőt, és magunk mögött kell hagynunk ezt a hétvégét, hogy Brands Hatchben jól zárjuk le az idei évet.

(Kiemelt kép forrása: MOTAM)